komshi.bg е уеб базиран софтуер, по който работим постоянно. Това ни позволява да развиваме платформата като добавяме нови функционалности и ъпдейти, без да се налага потребителите да инсталират нищо на собствения си компютър.
На пръв поглед стандартна и задължителна, домовата книга на голяма част от входовете не е регистрирана или не е актуална, тъй като не е обновявана от дълго време и така не са актуализирани смяна на собственост и отдадени под наем апартаменти.
Това поражда неяснота относно брой живущи в даден апартамент, както и към кой да се обърнем, когато има проблем с плащания, ремонтни дейности или повреди (например теч), свързани с конкретен апартамент.
Макар да звучи като формалност, всеки живущ има законното и морално право да знае кои са неговите комшии и към кой да се обърне, когато има даден казус.
Затова в платформата всичко е прозрачно - статуса и броя на живущите (собственици, наематели, ползватели, обитатели).
Платформата е уеб базиран софтуер, което позволява стартирането и достъпването му от всеки компютър, който разполага с интернет. За да получиш достъп е необходим само имейл.
Чрез домоуправителски достъп (неограничен брой) можеш да управляваш и модерираш информацията в платформата, да въвеждаш месечни фактури, както и фактури за извънредни плащания.
Всички останали съседи получават стандартен достъп до платформата, откъдето могат да следят всичко, което се случва в етажната собственост, както и да подават сигнали за нередности.
2019-та е и плащаш всички свои сметки онлайн или на каса, а входната си такса на ръка в неопределен ден и час. Това създава неудобство за всички въвлечени в процеса (собственици, наематели и домоуправител).
Затова нашата платформа позволява плащане през каси на EasyPay, онлайн през ePay и банков превод - навсякъде, където плащаш и останалите си комунални сметки. Също така ще разполагаш и с досегашния си метод на плащане - ще можеш да предадеш входната си такса на касиер или домоуправител от вашия вход и плащането да бъде отразено ръчно в платформатата.
За да оставим висящите бележки и тефтери в миналото, създадохме функционалности, които позволяват на избраните домоуправители лесно и бързо да въвеждат фактури и да създават разходни документи към тези от живущите. Например, ако първите 2 етажа нямат нужда от асансьор или не го ползват, те могат да бъдат изключени от таксата за поддръжка и съответно сумата от месечната фактура няма да бъде разпределяна към тях.
Автоматизираните функционалности позволяват лесното и прозрачно разпределение на месечните комунални сметки, базирани на броя домакинства и живущите в тях.
Така например, при вече създаден път за комуналните сметки, домоуправителя трябва само да въведе месечните разходи и парите биват разпределени автоматично към комшиите, до които се отнасят, а информацията е достъпна за всеки, използващ профила си в платформата.
Поддръжката на документацията във входа е вреемемка и поради тази причина тя често не е изрядна, а информацията за административни стъпки е трудно достъпна.
Затова сме ти подготвили всички необходимо, за да можеш да реагираш с всяка непредвидвена ситуация.
В допълнение ще разполагаш и с ценна информация, която ще ти помогне при събиране на задължения, казуси с бивши наематели и фирми посредници, както и за решаването на различни казуси свързани с общи части на сградата.
Всеки, с достъп до платформата, може да подава сигнали в реално време и да следи за своевременното изпълнение на регистрирани повреди.
В платформата поетапно ще се регистрират фирми от различни сфери, които да съдействат за отстраняването на проблеми, както и ремонтни и освежителни дейности.
При подаването на сигнал за повреда, платформата служи като посредник между входа и фирмата, чиято дейност отговаря на формулирания проблем, изпращайки списък от оферти с различни срок и цена, от които входът може да избере и селектира изпълнител.
Тази функционалност е в процес на развитие и за момента работи само за град София.