Точка 1.
Определения.
Платформа – Платформа за ползване, срещу заплащане или безплатно, на услуги по онлайн управление на етажната собственост, състояща се от интернет сайт на адрес www.komshi.bg и уеб базирано приложение. Платформата е разработена и поддържана от КОМШИ ЕООД и предоставя възможност за улеснен достъп, плащане онлайн на сметки, връзка и сключване на договори от разстояние между Клиенти и Доставчици.
КОМШИ ЕООД – Еднолично дружество с ограничена отговорност „КОМШИ ЕООД”, ЕИК 205566164, със седалище и адрес на управление град София 1592, ж.к. Дружба, бл.83, вх. В, ет. 7, ап.66 и Адрес за кореспонденция: София 1729, бул. Александър Малинов № 23, ет. 3, офис 7, Търговски център “Сити Пойнт”, представлявано от управителя Георги Иванов Кирчев, електронна поща: [email protected].
Клиенти - сгради в режим на Етажна собственост, отделен вход от сграда и сгради в режим на Етажна собственост, находящи се в жилищен комплекс от затворен тип, които са сключили индивидуален договор за ползване на Платформата, чрез упълномощен представител.
Потребител - физически лица (собственици или ползватели в етажната собственост), които желаят да ползват услугите, предоставяни чрез Платформата. Потребители могат да бъдат пълнолетни и дееспособни физически лица.
Доставчик на услуги (наричан за кратко „доставчик“) – Физически и юридически лица, регистрирани в платформата, които предоставят различни видове Обслужващи дейности.
Профил на Клиента – индивидуализиран профил на Клиента в Платформата, който позволява на отделните Потребители да ползват услугите на КОМШИ ЕООД и да управляват профила на Клиента. Платформата предполага наличието и използването на два вида акаунти.
Акаунт – форма за предоставяне на персонализиран достъп до профила на Клиента. Броят на предоставените акаунти е неограничен и не зависи от броя на самостоятелните обекти в етажната собственост.
Домоуправителски акаунт – акаунт, който е предоставен на физическите лица, избрани от Общото събрание на собствениците/ползвателите в етажната собственост физически лица, които действат в качеството си на управител и/или членове на управителски съвет (наричани по-долу за краткост „домоуправители“), съгласно разпоредбите на ЗУЕС (Закон за управление на етажната собственост). Домоуправителския акаунт е с разширени функции (предоставяне, промяна и изтриване на информация относно етажната собственост, добавяне на фактури, извършване на разплащания и др.). Потребителите с домоуправителски акаунти са лицата, които имат право да извършват валидни и обвързващи волеизявления от името на Клиента.
Стандартен акаунт – акаунт, предоставен на всеки собственик/ползвател в етажната собственост, който желае да ползва Платформата.
Демо акаунт – акаунт, за свободен и безплатен достъп до Платформата, единствено за запознаване с нейните функционалности.
Клиентска сметка („Каса Онлайн“) – виртуална сметка на Клиента, която се захранва с парични средства на Клиента и се поддържа и управлява от КОМШИ ЕООД и се използва за онлайн разплащане на задължения.
“Каса Кеш” - функционалност на приложението, която дава възможност домоуправителите да водят отчетност на паричните средства на етажната собственост, които са натрупани и се съхраняват от самите домоуправители/касиер и са на разположение извън “Каса Онлайн”. Поддържането на “Каса Кеш” е опция на приложението и няма задължителен характер, единствено е предоставена за улеснение при воденето на отчетност и прозрачност от домоуправителите.
Услуги – платени/безплатни услуги, в зависимост от избрания план, даващи възможност за онлайн/дистанционно управление на етажната собственост, предоставяни от КОМШИ ЕООД чрез Платформата. Услугите представляват осигуряване на персонален достъп, информация за всички сметки, плащания и документация, възможност за подаване на сигнали, плащане онлайн чрез Epay, по банков път или в брой чрез EasyPay и др.
Обслужващи услуги – ремонтни и сервизни дейности, професионални почистващи и снегопочистващи услуги, услуги по обезпаразитяване, поддръжка на асансьорни уредби, както и други услуги, предоставяни от трети страни, а именно: доставчик на услуги, регистрирани и ползващи Платформата, с които Комщи има сключени договори за сътрудничество. КОМШИ ЕООД е посредник при осъществяването на улеснен и бърз достъп до тези услуги, които Клиентите заявяват чрез Платформата.
Такса вход – месечна вноска за заплащане на разходите за управлението и поддържането на общите части на сградата определена и дължима по реда на чл. 51 от Закон за управление на етажната собственост."Разходи за управление и поддържане" са разходите за консумативни материали, свързани с управлението, за възнаграждения на членовете на управителните и контролните органи и за касиера, както и за електрическа енергия, вода, отопление, почистване, абонаментно обслужване на асансьор и други разноски, необходими за управлението и поддържането на общите части на сградата.
Месечен абонамент – месечна вноска за ползване на услугите предоставени чрез Платформата, дължим от Клиента на КОМШИ ЕООД, изчислен индивидуално за всеки Клиент, в зависимост от броя на самостоятелните обекти в сградата в режим на етажна собственост.
Общи условия – настоящите общи условия на Платформата. Настоящите Общи условия представляват договор за предоставяне на услуги, които се предоставят от КОМШИ ЕООД на Клиента срещу заплащане. Общите условия уреждат правата и задълженията на Клиентите, на Потребителите и посетителите на Платформата. Страни по договора са КОМШИ ЕООД и Клиентът, чрез упълномощените си представители. Потребителите следва да прочетат внимателно действащите Общи условия преди да пристъпят към ползване на Платформата. Потребителят, съответно посетителят на портала, заявява, че е запознат с настоящите Общи условия. Всяко действие на Потребителя/посетителя/Клиента на Платформата представлява електронно волеизявление, че е съгласен с настоящите Общи условия. Всяко действие на Потребителя с домоуправителски акаунт по заявка и/или ползване на услугите представлява електронно волеизявление, че сключва договор за услуга, която се предоставя от КОМШИ ЕООД на Клиента срещу заплащане или безплатно, в зависимост от избрания план.
Със сключването на договора, Клиентът, чрез упълномощения си представител и Потребителите приемат съдържанието на Общите условия, доколкото друго не е уговорено между страните и доколкото това не противоречи на ЗУЕС.
За неуговорените случаи в тези Общи условия и понятия се прилага Законът за Задълженията и Договорите (ЗЗД), Закон за управлението на етажната собственост (ЗУЕС) и законодателството на Република България.
Недействителността на отделни текстове от тези Общи условия не влече недействителност на целите Общи условия.
КОМШИ ЕООД си запазва правото да променя Общите условия, без предварително уведомление до Клиентите.
Клиентът носи отговорност да следи и да се запознае с измененията в Общите условия, които ще бъдат публикувани на интернет сайта. КОМШИ ЕООД е длъжен да уведоми, по подходящ начин, Потребителите за промени в настоящите Общи условия.
КОМШИ ЕООД не носи отговорност за грешки, които могат да се появят на Платформата, включително за грешки, причинени от промени, настройки и други действия, които не са извършени от КОМШИ ЕООД.
Точка 2.
Ползване на платформата.
Достъпът до Платформата е свободен и за запознаване с Платформата е предвиден демо акаунт, но за ползване на пълния пакет от услугите на КОМШИ ЕООД се изисква сключване на индивидуален договор, създаване на Профил на Клиента и регистрация на индивидуални акаунти на Потребителите.
Платформата предоставя възможност за ползване на услугите на КОМШИ ЕООД, посредством два вида Плана:
План „Старт“:
Посредством този план Потребителите получават напълно безплатен достъп до ограничен брой функционалности на Платформата, а именно: един брой домоуправителски акаунт, неограничен брой стандартни акаунти, достъп до функционалност „Каса кеш“, както и възможност за изпращане на сигнали и бърза връзка с подизпълнители, които предоставят различни дейности по подръжка на етажната собственост.
За ползването на План „Старт“ е необходима единствено регистрация на съответната етажна собственост, съгласно посочените в Платформата инструкции, съгласие с настоящите Общи условия и Политика за поверителност.
Ползването на План „Старт“ не е ограничено от определен срок, то е безсрочно.
Всеки Потребител/Клиент може да прекрати ползването на услугата бързо и лесно. Нужно е единствено да се изпрати уведомителен имейл за прекратяване позлването на услугата.
План „Про“:
Предоставя платен достъп до всички функционалности на Платформата, а именно: неограничен брой домоуправителски акаунти, неограничен брой стандартни акаунти, достъп и използване на функционалност Клиентска сметка („Каса Онлайн“) и „Каса Кеш“, възможност за захранване на Клиентска сметка и плащане на задължения посредством EasyPay/ePay, изпращане на сигнали до фирми, достъп до документация и консултантски услуги по въпроси, касаещи Закон за управление на етажната собственост.
За ползване на План „Про“ е необходимо сключването на договор (“регистрация на вход”) с КОМШИ ЕООД, за което Потребителите е нужно да следват инструкциите на Платформата, както и съгласие с настоящите Общи условия и Политиката за поверителност. Подробно описание на начина за сключване на договора и регистрация на Клиент с платен достъп е представено в точка 3 от настоящите Общи условия.
Ползването на План „Про“ може да бъде срочно или безсрочно.
Договорът може да бъде прекратен незабавно от Клиента/Потребителя с едностранно известие до КОМШИ ЕООД.
Ползването на услуги по План “Старт” е напълно безплатно и Клиентът не дължи на КОМШИ ЕООД заплащане на месечен абонамент или на каквито и да било други такси.Моля, да имате предвид, че по надолу в настоящите Общи условия за “платени услуги”, се считат единствено услугите предоставяни по План “Про”За подробно запознаване с План „Старт“ и План „Про“, можете да използвате този линк: https://komshi.bg/ceni.html.
Точка 3.
Сключване на договор - План "Про". Управление на профил на клиента. Регистрация на потребители.
Следвайки инструкциите на Платформата, ще намерите приложение № 1 „Бланка на Протокол от Общо събрание на етажната собственост“. Предоставената бланка има за цел улеснение при съставянето на протокол от Общото събрание на етажната собственост. Приложенията не са задължителни, предоставени са за улеснение.